Tyto obchodní podmínky internetového obchodu - nákupní
maniak.cz blíže vymezují a upřesňují práva a povinnosti prodávajícího a
kupujícího v rámci smluvních vztahů uzavřených prostřednictvím internetového
obchodu.
REKLAMACE - pokud potřebujete pomoci s reklamací, pište na obchod@nakupnimaniak.cz.
POZOR! – Český Těšín není výdejní místo a není ani adresa pro zasílání
reklamací!
ZPROSTŘEDKOVATEL: Robin Marosz
se sídlem Polní
1803/35, 737 01 Český
Těšín
IČ: 01744437
Fyzická osoba podnikající dle živnostenského zákona
nezapsaná v obchodním rejstříku
DODAVATEL ZBOŽÍ (dále jen „prodávající"):
obchodní
společnost Kokiska s.r.o.
zastoupené
jednatelem Marta Kloudová
se sídlem
Stráň 3, 360 01 Sadov
identifikační
číslo: 02509016
zapsané v
obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Plzni, oddíl C, vložka 29359
pro prodej
zboží prodávajícího prostřednictvím on-line obchodu umístěného na internetové
adrese www.nakupnimaniak.cz.
1. ÚVODNÍ USTANOVENÍ 1.1 Tyto obchodní
podmínky (dále jen „obchodní podmínky") platí pro nákup v
internetovém obchodě www.nakupnimaniak.cz ,
který provozuje Robin Marosz, se sídlem Polní 1803/35, Český Těšín 737 01;
IČO. 01744437 (dále jen „zprostředkovatel").
Tyto obchodní podmínky (dále
jen „obchodní podmínky") obchodní
společnosti Kokiska s.r.o., se sídlem Stráň 3, 360 01 Sadov, identifikační
číslo: 02509016, zapsané v obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v
Plzni, oddíl C, vložka 29359 (dále jen „prodávající")
upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský
zákoník (dále jen „občanský zákoník")
vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na
základě kupní smlouvy (dále jen „kupní
smlouva") uzavírané mezi prodávajícím a jinou fyzickou osobou (dále jen „kupující") prostřednictvím
internetového obchodu prodávajícího. Internetový obchod je prodávajícím
provozován na webové stránce umístněné na internetové adrese www.kokiskashop.cz
(dále jen „webová stránka"), a to
prostřednictvím rozhraní webové stránky www.nakupnimaniak.cz(dále jen „webové rozhraní obchodu").
1.2 Obchodní podmínky se vztahují také na
případy, kdy osoba, která má v úmyslu nakoupit zboží od prodávajícího, je
právnickou osobou či osobou, jež jedná při objednávání zboží v rámci své
podnikatelské činnosti nebo v rámci svého samostatného výkonu povolání.
Výjimky, kdy se obchodní podmínky na tyto případy nevztahují, jsou uvedené v
jednotlivých částech.
1.3 Ustanovení odchylná od obchodních
podmínek je možné sjednat v kupní smlouvě. Odchylná ujednání v kupní smlouvě
mají přednost před ustanoveními obchodních podmínek.
1.4 Ustanovení obchodních podmínek jsou
nedílnou součástí kupní smlouvy. Kupní smlouva a obchodní podmínky jsou
vyhotoveny v českém jazyce. Kupní smlouvu lze uzavřít v českém jazyce.
1.5 Znění obchodních podmínek může
prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a
povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.
2. SPRÁVA OBJEDNÁVKY A INFORMOVANOST 2.1 Po odeslání
objednávky již kupující k objednávce nemá přístup, veškeré změny je nutné
konzultovat s prodejcem.
2.2 Prodávající kupujícímu potvrdí
elektronicky zařazení objednávky do systému, neprodleně po odeslání objednávky
kupujícím. Toto potvrzení obsahuje elektronickou verzi obchodních podmínek,
platných ve chvíli uskutečnění objednávky.
2.3 Kupující je následovně informován o
dalších krocích ohledně jeho objednávky na elektronickou adresu kupujícího,
zadanou v objednávce. Tuto emailovou adresu považuje prodávající za správnou a
platnou a neručí za nedoručení emailů vzniklých z důvodu nedbalosti kupujícího,
který zadal nesprávnou adresu.
2.4 Při expedici zásilky obdrží kupující
informaci o dokončení objednávky, která obsahuje poučení o dodacích podmínkách,
manuály k objednaným produktům, přímý odkaz na reklamační formulář, kontaktní
údaje na prodávajícího a rekapitulaci objednávky + fakturu, která slouží
zároveň jako záruční list.
2.5 Změny v
objednávce popř. její zrušení před expedicí je možné nahlásit na telefonním
čísle každý den PO – NE od 8,30 do 22,30 hodin +420 776 150 650 nebo na
emailové adrese info@kokiskashop.cz.
3. UZAVŘENÍ KUPNÍ SMLOUVY 3.1 Veškerá
prezentace zboží umístěná ve webovém rozhraní obchodu je informativního
charakteru a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto
zboží. Ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se nepoužije.
3.2 Webové rozhraní obchodu obsahuje
informace o zboží, a to včetně uvedení cen jednotlivého zboží. Ceny zboží a
služeb jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty a všech souvisejících
poplatků. Ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány ve
webovém rozhraní obchodu. Výjimku tvoří viditelně nízká cena způsobená možnou
systémovou chybou, které již Prodávající nemohl zabránit, v tomto případě má
Prodávající nárok na zrušení objednávky. Tímto ustanovením není omezena možnost
prodávajícího uzavřít kupní smlouvu za individuálně sjednaných podmínek.
3.3 Webové rozhraní obchodu obsahuje také
informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží. Informace o
nákladech spojených s balením a dodáním zboží uvedené ve webovém rozhraní
obchodu platí pouze v případech, kdy je zboží doručováno v rámci území České
republiky. Dostupností se rozumí doba, kdy bude zboží připraveno na centrálním
skladě k expedici na zákazníkem udanou doručovací adresu či k osobnímu odběru
na výdejně firmy Kokiska, s.r.o. Dobou dostupnosti se rozumí počet pracovních
dní (tj. pondělí až pátek, vyjma státních svátků).
3.4 Na webovém rozhraní obchodu jsou
uvedeny všechny dostupné informace o daných produktech. V případě fotografií je
vždy do jisté míry brát v potaz, že fotografie jsou ilustrativního charakteru,
barvy jsou velmi individuálně vnímány. Zobrazení barev se obměňuje podle
použitého počítačového hardware. Barevné odlišení mezi zobrazením na obrazovce
a reálným produktem je proto nevyhnutelné. Z toho důvodu je kupující povinen si
pečlivě prostudovat i popis produktu a v případě nejistoty kontaktovat
prodejce, pro upřesnění detailu produktu.
3.5 Pro objednání zboží vyplní kupující
objednávkový formulář ve webovém rozhraní obchodu. Objednávkový formulář
obsahuje zejména informace o:
3.5.1 objednávaném zboží (objednávané
zboží „vloží" kupující do elektronického nákupního košíku webového rozhraní
obchodu),
3.5.2 způsobu úhrady kupní ceny zboží,
údaje o požadovaném způsobu doručení objednávaného zboží,
3.5.3 informace o nákladech spojených s
dodáním zboží (dále společně jen jako „objednávka") a
3.5.4 fakturační a dodací informace o
zákazníkovi, jmenovitě jméno, příjmení, adresu, telefonní číslo a emailovou
adresu.
3.6 Před zasláním
objednávky prodávajícímu je kupujícímu umožněno zkontrolovat a měnit údaje, které
do objednávky kupující vložil, a to i s ohledem na možnost kupujícího zjišťovat
a opravovat chyby vzniklé při zadávání dat do objednávky. Objednávku odešle
kupující prodávajícímu kliknutím na tlačítko „OBJEDNAT". Údaje uvedené v
objednávce jsou prodávajícím považovány za správné. Prodávající nezodpovídá za
možné problémy vzniklé špatným zadáním informací v objednávce. Prodávající
neprodleně po obdržení objednávky toto obdržení kupujícímu potvrdí
elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty kupujícího uvedenou v
uživatelském rozhraní či v objednávce (dále jen „elektronická adresa
kupujícího").
3.7 Prodávající je vždy oprávněn v
závislosti na charakteru objednávky (množství zboží, výše kupní ceny,
předpokládané náklady na dopravu) požádat kupujícího o dodatečné potvrzení
objednávky (například písemně či telefonicky).
3.8 Smluvní vztah mezi prodávajícím a
kupujícím vzniká okamžikem expedice zásilky, o níž je kupujícímu zasláno avízo
elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty kupujícího.
3.9 Kupující souhlasí s použitím
komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé
kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s
uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní
hovory) si hradí kupující sám, přičemž tyto náklady se neliší od základní
sazby.
4. CENA ZBOŽÍ A PLATEBNÍ PODMÍNKY 4.1 Cenu zboží a
případné náklady spojené s dodáním zboží dle kupní smlouvy může kupující
uhradit prodávajícímu následujícími způsoby:
- v hotovosti ve výdejním místě prodejce na adrese
Stará Kysibelská 695/73b, 360 20 Karlovy Vary nebo v expedičním skladě na
adrese Stará Kysibelská 695/73b, 360 01 Karlovy Vary,
- v hotovosti na dobírku v místě určeném kupujícím
v objednávce,
- bezhotovostně převodem na účet prodávajícího pro
Českou republiku číslo účtu 8568282/0800 vedený u společnosti Česká
spořitelna (dále jen „účet prodávajícího
pro ČR"),
- bezhotovostně prostřednictvím platebního systému
internetového bankovnictví - platba on-line,
- bezhotovostní platební kartou,
- platbou na fakturu, po předchozí dohodě s
prodávajícím.
4.2 Po odeslání
objednávky má Kupující možnost využít službu ePlatba, která ho přesměruje na
internetové bankovnictví jeho banky. Kupující prostřednictvím internet bankingu
odešle Platbu. Prodávající expeduje zboží ihned po přijetí potvrzení o úhradě.
Převody peněz jsou uskutečňovány prostřednictvím účtu společnosti ComGate
Payments,a.s. Citlivé vstupní údaje, které kupující zadá do systému
internetového bankovnictví, jsou chráněny platebními branami bank a nedostávají
se do prostředí třetích stran. Zpracovatelé plateb vidí pouze informace o
transakci, které jim banka s odeslanou transakcí sdělí.
4.3 Společně s kupní cenou je kupující
povinen zaplatit prodávajícímu také náklady spojené s balením a dodáním zboží
ve smluvené výši. Není-li uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále kupní cenou i
náklady spojené s dodáním zboží. Ceny nabízeného zboží a služeb jsou uvedeny
vč. DPH.
4.4 Prodávající je oprávněný v případě
objednávky obsahující vyšší množství kusů od jednoho produktu, než je obvyklé
pro běžnou domácí spotřebu, stanovit individuální cenu poštovného, upravit
dodací podmínky, změnit dopravce či dobu dodání. Prodávající má právo od
kupujícího vyžadovat zálohu či jinou obdobnou platbu. O těchto skutečnostech je
vždy kupující informován před uzavřením kupní smlouvy.
4.5 Splatnost v případě platby na fakturu
je 14 dnů od data vystavení, nedohodnou-li se smluvní strany jinak, přičemž
Kupující je povinen uhradit částku tak, aby v den splatnosti faktury byla již
připsána na účet Prodávajícího, jinak se Kupující ocitne v prodlení. O platbu
na fakturu je důležité zažádat a Prodávající si vyhrazuje právo na odmítnutí
této žádosti s udáním důvodu.
4.6 V případě platby v hotovosti či v
případě platby na dobírku je kupní cena splatná při převzetí zboží. V případě
bezhotovostní platby je kupní cena splatná do 7 kalendářních dní od uzavření
kupní smlouvy. Pokud tato objednávka nebude uhrazena do 7 kalendářních dní, může
Prodávající objednávku zrušit.
4.7 V případě bezhotovostní platby je
kupující povinen uhrazovat kupní cenu zboží společně s uvedením variabilního
symbolu platby. V případě bezhotovostní platby je závazek kupujícího uhradit
kupní cenu splněn okamžikem připsání příslušné částky na účet prodávajícího. V
případě nezadání variabilního symbolu nebo jiné chyby kupujícího během
bezhotovostní platby, prodávající neodpovídá za případné prodloužení doby
dodání, než se situace vyřeší.
4.8 Prodávající je oprávněn, zejména v
případě, že ze strany kupujícího nedojde k dodatečnému potvrzení objednávky
(čl. 3.6), požadovat uhrazení celé kupní ceny ještě před odesláním zboží
kupujícímu. Ustanovení § 2119 odst. 1 občanského zákoníku se nepoužije.
4.9 Případné slevy z ceny zboží
poskytnuté prodávajícím kupujícímu nelze vzájemně kombinovat. Slevy jsou vždy
časově omezeny. O slevě je kupující informován z obchodních sdělení zasílaných
na email kupujícího, na internetové stránce prodejce nebo z propagačních
materiálů.
4.10 Je-li to v obchodním styku obvyklé
nebo je-li tak stanoveno obecně závaznými právními předpisy, vystaví
prodávající ohledně plateb prováděných na základě kupní smlouvy kupujícímu
daňový doklad – fakturu. Prodávající je plátcem daně z přidané hodnoty. Daňový
doklad – fakturu vystaví prodávající kupujícímu po uhrazení ceny zboží a zašle
jej v elektronické podobě na elektronickou adresu kupujícího. Daňový doklad –
faktura nahrazuje v tomto případě záruční list.
5. ODSTOUPENÍ OD KUPNÍ SMLOUVY 5.1 Kupující bere
na vědomí, že dle ustanovení § 1837 občanského zákoníku, nelze mimo jiné
odstoupit od kupní smlouvy o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání
kupujícího nebo pro jeho osobu, od kupní smlouvy o dodávce zboží, které podléhá
rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným
zbožím, od kupní smlouvy o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z
obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit a od kupní smlouvy o
dodávce zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu, pokud
porušil jejich původní obal. Od kupní smlouvy taktéž nelze odstoupit v případě,
že zboží bylo nakoupeno pro podnikatelské účely – tedy v objednávce zákazník
uvedl IČ nebo DIČ.
5.2 Nejedná-li se
o případ uvedený v čl. 5.1 či o jiný případ, kdy nelze od kupní smlouvy
odstoupit, má kupující v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 občanského
zákoníku právo od kupní smlouvy odstoupit, a to do čtrnácti (14) dnů od
převzetí zboží, přičemž v případě, že předmětem kupní smlouvy je několik druhů
zboží nebo dodání několika částí, běží tato lhůta ode dne převzetí poslední
dodávky zboží. Odstoupení od kupní smlouvy musí být prodávajícímu vždy oznámeno
ve lhůtě uvedené v předchozí větě. Pro odstoupení od kupní smlouvy může kupující
využit elektronický reklamační formulář, který je dostupný na webových
stránkách prodávajícího, nebo zde. Přímý odkaz na
reklamační formulář je také součástí emailu o dokončení objednávky, který
dostane kupující na svůj email.
5.3 V případě odstoupení od kupní smlouvy
dle čl. 5.2 obchodních podmínek se kupní smlouva od počátku ruší. Zboží musí
být prodávajícímu vráceno do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od smlouvy
prodávajícímu. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, nese kupující náklady
spojené s navrácením zboží prodávajícímu, a to i v tom případě, kdy zboží
nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou. Pokud zboží nebude
do 14 dnů od zadání odstoupení od smlouvy doručeno prodávajícímu, bude
odstoupení prohlášeno za bezpředmětné a neplatné a na základě toho bude
zrušeno.
5.4 V případě odstoupení od smlouvy dle
čl. 5.2 obchodních podmínek vrátí prodávající peněžní prostředky přijaté od
kupujícího do čtrnácti (14) dnů od vyřízení odstoupení od smlouvy, a to stejným
způsobem, jakým je prodávající od kupujícího přijal. Prodávající je taktéž
oprávněn vrátit plnění poskytnuté kupujícím již při vrácení zboží kupujícím či
jiným způsobem, pokud s tím kupující bude souhlasit a nevzniknou tím kupujícímu
další náklady. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, prodávající není povinen
vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než mu kupující zboží předá nebo prokáže, že zboží prodávajícímu odeslal.
5.5 Nárok na úhradu škody vzniklé na
zboží je prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku kupujícího na
vrácení kupní ceny.
5.6 Do doby převzetí zboží kupujícím je
prodávající oprávněn kdykoliv od kupní smlouvy odstoupit. V takovém případě
vrátí prodávající kupujícímu kupní cenu bez zbytečného odkladu, a to
bezhotovostně na účet určený kupujícím.
5.7 Je-li společně se zbožím poskytnut
kupujícímu dárek, je darovací smlouva mezi prodávajícím a kupujícím uzavřena s
rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od kupní smlouvy kupujícím,
pozbývá darovací smlouva ohledně takového dárku účinnosti a kupující je povinen
spolu se zbožím prodávajícímu vrátit i poskytnutý dárek.
6. PŘEPRAVA A DODÁNÍ ZBOŽÍ 6.1 V případě, že
je způsob dopravy smluven na základě zvláštního požadavku kupujícího, nese
kupující riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.
6.2 Je-li prodávající podle kupní smlouvy
povinen dodat zboží na místo určené kupujícím v objednávce, je kupující povinen
převzít zboží při dodání.
6.3 V případě, že je z důvodů na straně
kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo
uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným
doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení. Prodávající
má nárok na změnu dopravce v objednávce, na základě souhlasu kupujícího.
6.4 Při převzetí zboží od přepravce je
kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv
závad toto neprodleně oznámit přepravci. V případě shledání porušení obalu
svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí kupující zásilku od
přepravce převzít.
6.5 Další práva a
povinnosti stran při přepravě zboží mohou upravit zvláštní dodací podmínky
prodávajícího, jsou-li prodávajícím vydány. Dodací podmínky jsou
součástí příloh obchodních podmínek.
7. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ 7.1 Práva a
povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými
obecně závaznými předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117
a § 2161 až 2174 občanského zákoníku).
7.2 Prodávající odpovídá kupujícímu, že
zboží při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v
době, kdy kupující zboží převzal:
7.2.1 má zboží vlastnosti, které si
strany ujednaly, a chybí-li ujednání, má takové vlastnosti, které prodávající
nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na
základě reklamy jimi prováděné,
7.2.2 se zboží hodí k účelu, který pro
jeho použití prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle
používá,
7.2.3 zboží odpovídá jakostí nebo
provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení
určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
7.2.4 je zboží v odpovídajícím množství,
míře nebo hmotnosti a
7.2.5 zboží vyhovuje požadavkům právních
předpisů.
7.3 Ustanovení uvedená v čl. 7.2
obchodních podmínek se nepoužijí u zboží prodávaného za nižší cenu na vadu, pro
kterou byla nižší cena ujednána, na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým
užíváním, u použitého zboží na vadu odpovídající míře používání nebo
opotřebení, kterou zboží mělo při převzetí kupujícím, nebo vyplývá-li to z
povahy zboží.
7.4 Práva z vadného plnění uplatňuje
kupující u prodávajícího na adrese jeho provozovny, v níž je přijetí reklamace
možné s ohledem na sortiment prodávaného zboží, případně i v sídle nebo místě
podnikání. Za okamžik uplatnění reklamace se považuje den, kdy se Prodávající o
reklamaci dozvěděl.
7.5 Další práva a
povinnosti stran související s odpovědností prodávajícího za vady může upravit
reklamační řád prodávajícího. Reklamační řád je součástí přílohy
obchodních podmínek.
8. DALŠÍ PRÁVA A POVINNOSTI SMLUVNÍCH STRAN 8.1 Kupující
nabývá vlastnictví ke zboží fyzickým převzetím zboží.
8.2 Prodávající není ve vztahu ke
kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1
písm. e) občanského zákoníku.
8.3 Kupující má
právo se obrátit na reklamační oddělení prostřednictvím emailové adresy: reklamace@kokiskashop.cz.
8.4 Ve smyslu
ustanovení § 1820 odst. 1) písmeno j) občanského zákoníku se v případě
mimosoudního vyřizování stížností spotřebitelů může kupující obrátit na
kontrolní orgán, kterým je Česká obchodní inspekce (www.coi.cz).
Česká obchodní inspekce vyřizuje mimosoudní stížnosti spotřebitelů způsobem a
za podmínek stanovených příslušnými právními předpisy. V případě mezinárodního
mimosoudního řešení sporů se může kupující obrátit na ONLINE DISPUTE RESOLUTION
(ODR) na webové adrese: https://webgate.ec.europa.eu/odr.
Více informací na https://www.coi.cz/pro-podnikatele/informace-pro-prodejce-zbozi-a-sluzeb/mimosoudni-reseni-spotrebitelskych-sporu-adr/
8.5. Evropské spotřebitelské centrum Česká republika,
se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa:
http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení
Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení
spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice
2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
8.6 Prodávající je oprávněn k prodeji
zboží na základě výpisu z obchodního rejstříku. Dozor nad oblastí ochrany
osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů, společnost je u úřadu
vedena pod evidenčním číslem 00055306. Česká obchodní inspekce vykonává ve
vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o
ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.
8.7 Kupující tímto přebírá na sebe
nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.
9. OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ 9.1 Veškeré údaje, které zde zákazník uvádí podléhají ustanovením z.č. 101/2000 Sb., Zákona o ochraně osobních údajů ve znění pozdějších novel.
Provozovatel těchto stránek (který je zároveň provozovatelem elektronického obchodu) je správcem a současně zpracovatelem osobních údajů ve smyslu výše uvedeného zákona. Tyto stránky obsahují platné identifikační údaje provozovatele elektronického obchodu a aktualizovaný seznam kontaktů pro styk se zákazníky.
Veškeré nakládání s osobními údaji zákazníků se řídí z.č. 101/2000 Sb., Zákonem o ochraně osobních údajů ve znění pozdějších novel a ostatními právními předpisy platnými na území ČR.
Prodávající prohlašuje, že veškeré osobní údaje, které mu kupující předá, budou použity pouze k uskutečnění plnění objednávky s kupujícím. V žádném případě nebudou zveřejněny ani poskytovány třetím osobám. Výjimku mohou tvořit situace související s distribucí či platebním stykem ohledně objednaného zboží. Osobní údaje jsou shromažďovány, zpracovávány a uchovávány prodávajícím v souladu s platnými zákony České republiky.
Svou
informační povinnost vůči kupujícímu ve smyslu čl. 13 Nařízení Evropského
parlamentu a Rady 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti
se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení
směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů) (dále jen
„nařízení GDPR") související se zpracováním osobních údajů kupujícího pro
účely plnění kupní smlouvy, pro účely jednání o této smlouvě a pro účely plnění
veřejnoprávních povinností prodávajícího plní prodávající prostřednictvím
zvláštního dokumentu.
Kupující souhlasí, že jím poskytnutá e-mailová adresa může být použita pro zasílání komerčních sdělení prodávajícího v souladu s registračními podmínkami. Kupující má však v každý okamžik právo další zasílání sdělení odmítnout. Postup pro odmítnutí je uveden v závěru každého komerčního sdělení.
Ověřeno zákazníky
Vaši spokojenost s nákupem zjišťujeme prostřednictvím e-mailových dotazníků v rámci programu Ověřeno zákazníky, do něhož je náš e-shop zapojen. Ty vám zasíláme pokaždé, když u nás nakoupíte, pokud ve smyslu § 7 odst. 3 zákona č. 480/2004 Sb. o některých službách informační společnosti jejich zasílání neodmítnete. Zpracování osobních údajů pro účely zaslání dotazníků v rámci programu Ověřeno zákazníky provádíme na základě našeho oprávněného zájmu, který spočívá ve zjišťování vaší spokojenosti s nákupem u nás. Pro zasílání dotazníků, vyhodnocování vaší zpětné vazby a analýz našeho tržního postavení využíváme zpracovatele, kterým je provozovatel portálu Heureka.cz; tomu pro tyto účely můžeme předávat informace o zakoupeném zboží a vaši e-mailovou adresu. Vaše osobní údaje nejsou při zasílání e-mailových dotazníků předány žádné třetí straně pro její vlastní účely. Proti zasílání e-mailových dotazníků v rámci programu Ověřeno zákazníky můžete kdykoli vyjádřit námitku odmítnutím dalších dotazníků pomocí odkazu v e-mailu s dotazníkem. V případě vaší námitky vám dotazník nebudeme dále zasílat.
10. ZASÍLÁNÍ OBCHODNÍCH SDĚLENÍ A UKLÁDÁNÍ
COOKIES 10.1
Kupující souhlasí se zasíláním informací souvisejících se zbožím,
službami nebo podnikem prodávajícího na elektronickou adresu kupujícího a dále
souhlasí se zasíláním obchodních sdělení prodávajícím na elektronickou
adresu kupujícího. Svou informační povinnost vůči kupujícímu ve smyslu čl. 13
nařízení GDPR související se zpracováním osobních údajů kupujícího pro účely
zasílání obchodních sdělení plní prodávající prostřednictvím zvláštního
dokumentu.
10.2 Kupující souhlasí s ukládáním tzv.
cookies na jeho počítač. V případě, že je nákup na webové stránce možné provést
a závazky prodávajícího z kupní smlouvy plnit, aniž by docházelo k ukládání
tzv. cookies na počítač kupujícího, může kupující souhlas podle předchozí věty
kdykoliv odvolat.
11. DORUČOVÁNÍ 11.1 Kupujícímu
může být doručováno na adresu elektronické pošty uvedenou v jeho objednávce.
12. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ 12.1 Pokud
vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak
strany sjednávají, že vztah se řídí českým právem. Volbou práva podle
předchozí věty není kupující, který je spotřebitelem, zbaven ochrany, kterou
mu poskytují ustanovení právního řádu, od nichž se nelze smluvně odchýlit, a
jež by se v případě neexistence volby práva jinak použila dle ustanovení
čl. 6 odst. 1 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 593/2008 ze
dne 17. června 2008 o právu rozhodném pro smluvní závazkové vztahy
(Řím I).
12.2 Je-li některé ustanovení obchodních
podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných
ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce
přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotknutá
platnost ostatních ustanovení. Změny a doplňky kupní smlouvy či obchodních
podmínek vyžadují písemnou formu.
12.3 Kupní smlouva včetně obchodních
podmínek je archivována prodávajícím v elektronické podobě a není přístupná.
12.4 Veškerý obsah webových stránek
prodávajícího (fotografií, produktových textů i design) je ve vlastnictví
prodávajícího. Neoprávněné zveřejnění, tj. zveřejnění někým, kdo není autorem
díla, nebo nemá ke zveřejnění příslušnou licenci (svolení) bude považování za
porušení autorských práv a bude řešeno právním oddělením společnosti.
Nerozlišuje se, jestli bylo autorské dílo zveřejněno ke komerčnímu nebo
nekomerčnímu účelu.
12.5 Přílohu obchodních podmínek tvoří reklamační
řád, poučení o odstoupení od kupní smlouvy, dodací podmínky.
12.6 Kontaktní údaje prodávajícího: sídlo
společnosti Kokiska s.r.o., Stráň 3, 360 01 Sadov, adresa elektronické pošty
info@kokiskashop.cz , telefon +420 776 150 650. Adresa expedičního skladu:
Stará Kysibelská 695/73b, 360 01 Karlovy Vary. Adresa výdejního místa: Stará
Kysibelská 695/73b, 360 20 Karlovy Vary.
Ve Stráni dne 26. 02. 20211.
PŘÍLOHY OBCHODNÍCH PODMÍNEK
REKLAMAČNÍ
ŘÁD
Tento reklamační řád byl
zpracován dle ustanovení zákona č. 89/2012 Sb., Občanský zákoník a z. č.
634/1992 Sb., Zákon o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů (dále
jen „Zákon") a vztahuje se na spotřební Zboží (dále jen „Zboží"), u něhož jsou
v záruční době uplatňována práva Kupujícího z odpovědnosti za vady (dále jen
„Reklamace").
Spotřebitel je každý
kupující, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec
samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s podnikatelem nebo s ním
jinak jedná.
Prodávající je obchodní
společnost Kokiska s.r.o., se sídlem Stráň 3, 360 01 Karlovy Vary – Sadov, IČ
02509016, DIČ CZ02509016. Společnost Kokiska s.r.o. je osoba, která při
uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské
činnosti. Je to podnikatel, který přímo nebo prostřednictvím jiných podnikatelů
dodává Kupujícímu výrobky nebo poskytuje služby.
Zákazníkem internetového
obchodu je buď Kupující spotřebitel anebo Kupující, který při uzavírání a
plnění smlouvy jedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti.
Vady zboží
Prodávající odpovídá spotřebiteli, že věc při převzetí
nemá vady. Zejména prodávající odpovídá spotřebiteli, že v době, kdy
spotřebitel věc převzal,
- má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a
chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal
nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy
jimi prováděné,
- se věc hodí k účelu, který pro její použití
prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá,
- věc odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému
vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného
vzorku nebo předlohy,
- je věc v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti
a
- věc vyhovuje požadavkům právních předpisů.
Práva z vady zboží
Nemá-li věc výše uvedené vlastnosti, může spotřebitel
požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady
nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může spotřebitel
požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy.
Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména
lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má spotřebitel právo na bezplatné
odstranění vady.
Právo na dodání nové věci, nebo výměnu součásti má
spotřebitel i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže věc řádně užívat pro
opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má
spotřebitel i právo od smlouvy odstoupit.
Neodstoupí-li spotřebitel od smlouvy nebo neuplatní-li
právo na dodání nové věci bez vad, na výměnu její součásti nebo na opravu věci,
může požadovat přiměřenou slevu. Spotřebitel má právo na přiměřenou slevu i v
případě, že mu prodávající nemůže dodat novou věc bez vad, vyměnit její součást
nebo věc opravit, jakož i v případě, že prodávající nezjedná nápravu v
přiměřené době nebo že by zjednání nápravy spotřebiteli působilo značné obtíže.
Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud
kupující před převzetím věci věděl, že věc má vadu, anebo pokud kupující vadu
sám způsobil.
Kupující je povinen po vyzvání odeslat reklamované
zboží na adresu Prodejce prvotně na vlastní náklady, v případě uznání reklamace
mu budou náklady na dopravu zpětně proplaceny.
Lhůty
Spotřebitel je oprávněn uplatnit právo z vady, která
se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí.
Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla
vadná již při převzetí.
Záruční doba začíná běžet převzetím Zboží Zákazníkem.
Záruční doba pro Kupujícího spotřebitele činí 24 měsíců, avšak pro Kupujícího,
který při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své obchodní nebo jiné
podnikatelské činnosti, činí záruční doba pouze 12 měsíců. Záruční doba se
prodlužuje o dobu, po kterou bylo Zboží v záruční opravě.
Ostatní
Odpovědnost prodávajícího za vady se nevztahuje na
opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním u věci prodávané za nižší
cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána, u použité věci na vadu
odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí
kupujícím, nebo vyplývá-li to z povahy věci.
Na žádost spotřebitele je Prodávající povinen
poskytnout spotřebiteli písemné potvrzení o povinnostech z vadného plnění v
rozsahu stanoveném zákonem (záruční list). Umožňuje-li to povaha věci,
postačuje namísto záručního listu vydat Kupujícímu doklad o zakoupení věci
obsahující údaje (fakturu), které musí obsahovat údaje jako záruční list.
Záruční list musí obsahovat jméno a příjmení, název nebo obchodní firmu
Prodávajícího, IČ, sídlo, jde-li o právnickou osobu, nebo bydliště, jde-li o
fyzickou osobu. Pokud je poskytována delší než zákonná záruka, Prodávající určí
podmínky a rozsah prodloužení záruky v záručním listě.
Spotřebitel je oprávněn odstoupit od smlouvy ve všech
případech stanovených Zákonem. Odstoupení je vůči Prodávajícímu účinné od
okamžiku, kdy je mu doručeno prohlášení Kupujícího o odstoupení od smlouvy,
pokud jsou splněny všechny nutné zákonné podmínky. V případě odstoupení od
smlouvy, se smlouva od počátku ruší a smluvní strany jsou si povinny vrátit
vše, co si na jejím základě poskytly. V případě zrušení smlouvy z důvodu
uplatnění práv plynoucích z odpovědnosti za vady, vrací Kupující plnění, které
mu poskytl Prodávající, pouze v rozsahu, v jakém je to v dané situaci
objektivně možné.
Postup a vyřízení reklamace
Pro každé reklamované zboží je
nutné vyplnit reklamační formulář, který je umístěn na webových stránkách
prodejce, nebo dostupný zde. Vzhledem k širokému
sortimentu zboží, je každá reklamace posuzována individuálně. Prodávající
rozhodne o reklamaci ihned, ve složitějších případech do tří dnů.
Ihned po zadání reklamace pomocí reklamačního
formuláře dostane Kupující potvrzení na elektronickou adresu o přijetí
reklamace. Kupující je elektronickou cestou informován o každém kroku, který se
učiní během jeho reklamace, vč. závěrečného vyrozumění o vyřízení reklamace –
ať již o jejím neuznání, nebo o jejím vyřešení.
Reklamace včetně odstranění
vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do
30dnů ode dne uplatnění Reklamace, pokud se Prodávající s Kupujícím
nedohodnou na delší lhůtě. Po uplynutí této lhůty se Kupujícímu přiznávají
stejná práva, jako by se jednalo o podstatné porušení smlouvy. Dnem uplatnění
reklamace je den, kdy se Prodávající o reklamaci dozvěděl.
Běh lhůty pro vyřízení reklamací je pozastaven v
případě, že prodávající neobdržel veškeré podklady potřebné pro vyřízení
reklamace (části zboží, jiných podkladů apod.). Prodávající je povinen si
vyžádat doplnění podkladů od kupujícího v nejkratší možné době. Lhůta je od
tohoto data pozastavena až do dodání vyžádaných podkladů kupujícím.
Reklamované zboží se zasílá na
adresu expedičního skladu prodejce a to: Kokiska s.r.o., Stará Kysibelská
695/73b, 360 01 Karlovy Vary. Před odesláním zboží je nutné mít reklamaci
zadanou, aby Kupující znal číslo reklamace, které je nutné uvést na vnějším
balení zboží, aby byla zásilka jednoznačně identifikovaná. V případě
technických problémů se zadáním reklamačního formuláře je možné zaslat
reklamaci emailem na reklamace@kokiskashop.cz.
Za situace, kdy je potřeba Zboží zaslat Prodávajícímu
nebo servisnímu středisku, si Kupující ve vlastním zájmu vede tak, aby bylo
Zboží zabaleno do vhodného a dostatečně chránícího obalového materiálu
vyhovujícího nárokům přepravy křehkého Zboží a to včetně veškerého
příslušenství a označí zásilku příslušnými symboly.
Závěrečná ustanovení
Tento reklamační řád nabývá účinnosti dne 18. 7. 2016.
Změny reklamačního řádu jsou vyhrazeny.
POUČENÍ
O ODSTOUPENÍ OD KUPNÍ SMLOUVY Jak postupovat, když zakoupené
zboží pro vás není to pravé a chcete ho vrátit v zákonné 14denní lhůtě?
V případě, že jste spotřebitel, máte dle § 1829
občanského zákoníku (zákon č. 89/2012 Sb.) právo zakoupené zboží vrátit bez
udání důvodu, a to do 14 kalendářních dnů od data převzetí zboží. Nárok máte i
v případě, že objednávku učiníte po internetu s osobním odběrem v našem
expedičním skladě.
V případě, že nejste spotřebitel, tedy zboží
nakupujete v rámci své obchodní či podnikatelské činnosti (o čemž rozhoduje
uvedení IČ na nákupním dokladu), právo na odstoupení vám nevzniká, neboť zákon
tuto možnost neuvádí.
Jak zboží vrátit.
Před samotným vrácením zboží
je nutné vyplnit elektronický reklamační formulář, kde Kupující zvolí variantu
„Chci odstoupit od smlouvy". Odkaz na reklamační formulář je součástí emailu o
dokončení objednávky a je zveřejněn na stránkách Prodejce zde.
Zboží můžete vrátit osobně přímo na naše výdejní místo
na adresu Stará Kysibelská 695/73b, 360 20 Karlovy Vary a to i v případě
nadrozměrného zboží, nebo můžete odstoupit písemně a v tomto případě odstoupení
od smlouvy a zboží zašlete na:
Kokiska s.r.o.
Stará Kysibelská 695/73b
360 01 Karlovy Vary
Vracené zboží, prosíme, dobře
zabalte, aby nedošlo k jeho poškození během přepravy. Na vnější karton uveďte,
že se jedná o odstoupení od smlouvy a číslo objednávky, aby šlo zásilku
jednoznačně identifikovat (uspíšíte tím celý proces vyřízení). Zboží nikdy
nezasílejte na dobírku! Takto zaslané zboží nebude přebráno a bude se Vám
vracet.
UPOZORNĚNÍ! Jakmile nám zboží
dorazí zpět v pořádku, tak Vám bude vrácena částka za zboží, v případě, že v
objednávce byl pouze vracený kus, tak Vám bude vrácena i částka za poštovné,
která byla součástí objednávky. Poštovné, které Kupující zaplatí, za navrácení
zásilky Prodejci se neproplácí! Tento náklad jde na stranu Kupujícího.
Prosíme, uveďte zboží pokud možno do původního stavu,
předejdete tím možnému snížení vrácené částky o náklady vynaložené na uvedení
zboží do původního stavu.
Peníze za zboží Vám zašleme na Váš bankovní účet co
nejdříve, nejpozději do 14 dnů od dnů od odstoupení od smlouvy, ne však dříve
než dojde k doručení vraceného zboží zpět na naše reklamační oddělení (případně
než prokážete, že vracené zboží nám již bylo odesláno). Náklady na vrácení
zboží jsou v tomto případě na straně kupujícího.
Prosíme o přečtení
následujících podmínek a rad k vrácení zboží.
Původní obal není nutné vracet.
Obal není předmětem koupě ani součástí koupené věci,
vzhledem k omezení možnosti poškození zboží během dopravy doporučujeme zasílat
zboží v původním nebo odpovídajícím obalu.
I přesto, že není nutné obal vracet, má www.kokiskashop.cz
právo na náhradu skutečně vynaložených nákladů spojených s vrácením zboží:
- v případě poškození obalu, jež je unikátní, pro
značku specifický, který jste porušili ve větší míře, než bylo k prohlédnutí
zboží nutné,
- v případě poškození obalu sběratelských
edic, dárkových balení nebo originálních datových nosičů. Zboží si můžete vyzkoušet.
Nemělo by však dojít k jeho zjevnému opotřebení. Zboží
může být vyzkoušeno, ale je třeba myslet na náklady, které bude mít naše
společnost s uvedením zboží do původního stavu a které mohou být požadovány k
úhradě. Tyto náklady jsou vždy individuálně posouzeny a jako takové jsou poté
zákazníkovi naúčtovány a započteny s částkou za vrácené zboží. Ke zboží byste
měli přistupovat stejně, jako když si zboží prohlídnete v obchodě pře
zakoupením.
Účtování těchto poplatků předejdete, pokud zboží uvede
do původního stavu sami (očištění, zkompletování, správné zabalení apod.) S
ohledem na různorodost zboží je každý případ odstoupení od smlouvy řešen
individuálně.
Dodržení 14denní lhůty
Pro dodržení lhůty je rozhodující, kdy je odstoupení
od smlouvy odesláno. Lhůta pro odstoupení se tak považuje za zachovanou, pokud
spotřebitel v jejím průběhu odešle podnikateli oznámení, že od smlouvy
odstupuje.
Lhůta pro odstoupení od smlouvy
trvá 14 kalendářních dnů, nikoliv pracovních, a začíná běžet následující
kalendářní den po převzetí zboží spotřebitelem (např. převezme-li si
zákazník zboží v pátek, doba pro odstoupení se počítá od soboty včetně).
V co nejkratším termínu od zaslání tohoto odstoupení,
nejdéle do 14 dní, je potřeba, abyste nám předali zakoupené zboží. V tomto
případě nevzniká právo na proplacení nezbytných nákladů spojených s přepravou
zboží k prodávajícímu.
DODACÍ
PODMÍNKY Osobní odběr
Osobní odběr je možný každý den od 9,00 do 16,00 hodin
na adrese výdejního místa: Stará Kysibelská 695/73b, 360 20 Karlovy Vary. Pro
osobní odběr je nutné vytvořit objednávku a poté vyčkat na výzvu k osobnímu
odběru, která přijde elektronicky na email zadaný v objednávce. Termín je možné
také dohodnout na telefonu +420 776 150 650.
Dodání zboží dopravcem
V současné době nabízíme službu dopravce České pošty a
GLS.
Převzetí zboží
Při dodání je Kupující, povinen ihned překontrolovat
stav zásilky – počet balíků, neporušenost kartonů atd. a odmítnout převzetí
neúplné nebo poškozené zásilky. Je velice důležité zhodnotit stav dodaného
zboží, pokud Kupující převezme poškozenou zásilku a poté zjistí, že je zboží
také poškozené, je nutné tuto skutečnost do 2 pracovních dnů nahlásit dopravci
a vyřešit s ním reklamaci.
Cena dopravy
Cena dopravy po ČR a SR se řídí platným ceníkem, který
je zveřejněn na webových stránkách Prodávajícího. Při dodání na SR prosíme,
počítejte s 1-2 pracovními dny zpoždění.
Upozorňujeme naše zákazníky,
že přepravce NENÍ náš zaměstnanec a my nemůžeme nijak ovlivnit jeho jednání.
Toto se týká zejména domluvy v hodině doručení zásilky, případně jeho
telefonickém avízu předem (i když to vždy připíšeme do poznámek pro dopravce).
Pokud jste nebyly spokojeni s jednáním řidiče, je nutné se vždy obrátit na daný
dispečink nebo vedoucího Vaší dodací pošty.